..:: ELIXIR | Gry Fabularne(RPG) | Gry Komputerowe(cRPG) | Fantastyka | Forum | Twoje Menu Ustawienia
   » Ogólne

   » Postać

   » Rozgrywka

   Szukaj
>NASZE STRONY
 MAIN
:: Strona Główna
:: Forum
:: Chat
:: Blogi

 GRY FABULARNE
:: Almanach RPG
:: Neuroshima
:: Hard HEX
:: Monastyr
:: Warhammer
:: Wampir
:: D&D
:: Cyberpunk2020
:: Earthdawn
:: Starwars
:: Arkona

 GRY cRPG
:: NWN
:: Baldurs Gate
:: Torment
:: Morrowind
:: Diablo

 FANTASTYKA
:: Literatura
:: Tolkien
:: Manga & Anime
:: Galeria

 PROJEKTY
:: Elcards
:: Chicago

   Statystyki
userzy w serwisie:
go¶ci w serwisie: 0

Candlekeep



Cytadela Candlekeep stoi na wulkanicznej grani górującej na morzem. To tu przed laty mieszkał prorok Alaundo i tutaj przechowuje się jego przepowiednie. Cytadela jest miejscem, gdzie zgromadzono całą wiedzę o krainach, która do tej pory stała się udziałem ich mieszkańców. Najwyżej położoną część klasztoru otacza wspaniały ogród. W podziemiach znajdują się podobno wielkie lochy, w których wieczny spoczynek znajdują ciała najmądrzejszych mnichów.

Aby zostać wpuszczonym do Candlekeep trzeba uiścić specyficzną opłatę. A mianowicie ofiarować mnichom księgę. Jeśli ktoś chce skorzystać ze zgromadzonej tutaj wiedzy - księga musi być warta przynajmniej 10 000 sztuk złota. Jednak to nie jedyne wymaganie. Dodatkowo taką osobę musi popierać jakiś potężny mag. Przybysze muszą opuścić klasztor po dziesięciu dniach, a potem nie wolno im powrócić tam przed upływem miesiąca. Bardzo rzadko robi się wyjątki od tej reguły. Czasami mnisi kupują przyniesione do nich książki. Zdarza się, że zlecają specjalnym agentom zdobywanie upragnionych dzieł.

Mnisi z Candlekeep, nazywają siebie "Zaprzysięgłymi", uważają się też za bezwyznaniowych. Przewodzi im Strażnik Ksiąg (aktualnie Ulraunt). Jego doradcą jest Pierwszy Czytacz (obecnie - Tethtoril) - zgodnie z tradycją zostaje nim najbardziej oczytany mędrzec w zakonie. Do tych dwóch urzędów przydzielonych jest ośmiu Wielkich Czytaczy. Kolejne ważne stanowisko zajmuje Kantor. Jego obowiązkiem jest przewodzenie niekończącemu się wyśpiewywaniu przepowiedni dni Alundo. Asystują mu Głos Północy. Południa i Wschodu. Przewodnik szkoli akolitów. Natomiast zadania Strażnika Bramy związane są z bezpieczeństwem wspólnoty, zaopatrzeniem, zajmuje się on też odwiedzającymi cytadelę. Za porządek w twierdzy odpowiada czterech Obserwatorów i Klucznik. Są oni bezpośrednimi podwładnymi Strażnika Bramy. W razie zagrożenia mogą oni prosić mnichów o pomoc i wydać im broń. Głównym źródłem dochodów wspólnoty jest sprzedaż ksiąg. Zbieraniem informacji z różnych źródeł, ich kopiowaniem oraz przygotowaniem dzieł do sprzedaży zajmują się Skrybowie. Najniżej w hierarchii stoją Poszukiwacze. Ich zdania obejmują szukanie, przynoszenie i odnoszenie .

Główne prawo Candlekeep brzmi: "Ci którzy niszczą atramentem, ogniem lub
mieczem winni zostać zniszczeni". W tym miejscu księgi bardziej się ceni, niż żywe istoty .

1. Sklep / Gospoda
LOKALIZACJA: północno - zachodnia część miasta
OFERTA: wypoczynek, zakupy: podstawowy ekwipunek

2. Świątynia Ogmy
LOKALIZACJA: północno - wschodnia część miasta
OFERTA: leczenie, mikstury


Anvariel.
komentarz[72] |

Komentarze do "Candlekeep (Baldur's Gate I)"



Musisz być zalogowany aby móc oceniać.


© 2000-2007 Elixir. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Designed by Corwin Visual
Engine by Khazis Khull based on jPortal
Polecamy: przeglądarke Firefox. wlepa.pl


   Sonda

aktualnie nie jest prowadzona żadna ankieta


   Top 10
   Solucja do Ba...
   Postacie w Ba...
   Postacie dobr...
   Postacie złe ...
   Kuźnia Cromwe...
   Potwory w Bal...
   Postacie neut...
   Niezapomniane...
   Felieton o Ba...
   Zadania w Kul...

   ShoutBox
Strona wygenerowana w 0.011734 sek. pg: