..:: ELIXIR | Gry Fabularne(RPG) | Gry Komputerowe(cRPG) | Fantastyka | Forum | Twoje Menu Ustawienia
   » Ogólne

   » Postać

   » Rozgrywka

   Szukaj
>NASZE STRONY
 MAIN
:: Strona Główna
:: Forum
:: Chat
:: Blogi

 GRY FABULARNE
:: Almanach RPG
:: Neuroshima
:: Hard HEX
:: Monastyr
:: Warhammer
:: Wampir
:: D&D
:: Cyberpunk2020
:: Earthdawn
:: Starwars
:: Arkona

 GRY cRPG
:: NWN
:: Baldurs Gate
:: Torment
:: Morrowind
:: Diablo

 FANTASTYKA
:: Literatura
:: Tolkien
:: Manga & Anime
:: Galeria

 PROJEKTY
:: Elcards
:: Chicago

   Statystyki
userzy w serwisie:
go¶ci w serwisie: 0

Wrota Baldura



Miasto zawdzięcza swoje imię legendarnemu żeglarzowi, który w poszukiwaniu bajkowej wyspy – Anchorome –minął dom elfów – Evermeet i zapędził się na dalekie morza. Wrócił z wyprawy z gigantycznym bogactwem, które przeznaczył na rozbudowę swojego macierzystego portu i niezwykłymi opowieściami. Część funduszy pochłonęła budowa murów – które miały chronić miasto przed najazdami orków i barbarzyńców, którzy w tamtych czasach nękali je nieustannie. Baldurian nie wytrzymał długo na lądzie. Raz jeszcze podniósł kotwicę i pożeglował ku swoim cudownym wyspom. To był ostatni raz kiedy widziano go w krainach.

Mury miejskie wybudowane za pieniądze od Baldura dały mieszkańcom gwarancję bezpieczeństwa. Zaczęli oni budować coraz więcej nowych budynków. Miasto rozwijało się coraz prężniej. Po pewnym czasie w obrębie murów zabrakło miejsca na kolejne budowle. Ludzie osiedlali się wiec poza nimi. Nawet wieśniacy budowali mury wokół swoich domostw. Nie odcinali się przy tym jednak od portu. Zaczęto pobierać opłaty za ochronę od każdego okrętu, który cumował w porcie. Przyjaciele Balduriana – kapitanowie, którzy uznali miejscowy port za swój, byli wściekli. Narzekali, że miasto stało się handlową bramą z południem i odmówili płacenia. Wtedy też pojawiła się nazwa Wrota Baldura. Konflikt zakończył się zwycięstwem i przejęciem miasta przez kapitanów.

Czterej najstarsi kapitanowie, których kariera na morzu zbliżała się już ku końcowi, w zamian za pomoc w przejęciu władzy na miastem oddała swoje okręty młodszym żeglarzom. Dla żartu nawali się „książętami”. Jak się potem okazało tytuł ten okazał się przydatny w kontaktach z władcami innych regionów. Z biegiem czasu, do tytułu dodano także przydomek – wielki. Czterech rządzących wpisało się w tradycję miasta tak mocno, że ciałem władającymi miastem obecnie jest tzw. Rada Czterech wybierana przez mieszkańców (stanowisko jest dożywotnie, ale można z niego zrezygnować). Obecnie wielkimi książętami są:

- Entar Srebrna Tarcza (potężny wojownik)
- Liia Jannath (czarodziejka),
- Belt (poszukiwać przygód)
- Eltan (przywódca Płomiennej Pięści) .

Wrota Baldura stanowią dziś schronienie dla mieszkańców Wybrzeża Mieczy. Są uważane za miasto bardzo tolerancyjne. Równie mocno jak tolerancyjne jest on także strzeżone. W jego murach stacjonuje garnizon Płomiennej Pięści - kompani najemników, liczącej ponad tysiąc członków. Mniej więcej co dziesiąty mieszkaniec miasta należy do Płomiennej Pięści lub jest
agentem straży (szpiegiem).

Odwiedzający miasto mogą bez problemu przechadzać się i robić zakupy – nawet w nocy, ponieważ wyposażone jest ono w system magicznych lamp.

Budynki w mieście są raczej wąskie i wysokie. Przypominające szczeliny okna są usytuowane wysoko i wyposażone w okiennice – które chronią przed zimowymi wiatrami. Nad Wrotami Baldura góruje Pałac Książęcy – siedziba Rady Czterech. Tu odbywają się uczty i audiencje, tutaj także ma swoją siedzibę administracja. Nieopodal stoi Wielka Komnata Cudów – poświęcona Gondowi – jest to największa świątynia w mieście. Niedaleko od Komnaty Cudów rozciąga się Pusty Plac – wielka przestrzeń, służąca jako rynek. O każdej porze dnia i nocy jest tu pełno ludzi. Rynek wypełniony jest straganami, stołami, pojemnikami na towary.
Poza Pustym Placem Wrota Baldura są szare, smutne i bezbarwne .

Gospody:

1. Hełm i płaszcz
LOKALIZACJA: północno – zachodnia część miasta
OFERTA: wypoczynek (wszystkie rodzaje), trunki
CIEKAWOSTKI: Na 1. piętrze w skrytce za obrazem znajduje się Hełm Baldurana

2. Spłoniona Syrena
LOKALIZACJA: północno – wschodnia część miasta
OFERTA: wypoczynek (wieśniaczy, kupiecki, szlachecki), trunki

3. Pod Napuszonym Jesiotrem
LOKALIZACJA: południowo – wschodnia część miasta
OFERTA: wypoczynek (wszystkie typy), trunki

4. Tawerna Drakon
LOKALIZACJA: centralna część miasta
OFERTA: wypoczynek (wszystkie typy), trunki

5. Elfia Pieśń
LOKALIZACJA: wschodnia część miasta
OFERTA: wypoczynek (wszystkie typy), trunki

6. Pochyła latarnia
LOKALIZACJA: południowa część miasta, na statku
OFERTA: wypoczynek (wieśniaczy i kupiecki), trunki

7. Ostrze i Gwiazdy
LOKALIZACJA: południowo – wschodnia część miasta
OFERTA: wypoczynek (wszystkie typy), trunki

Sklepy:

1. Czarodziejskie Rozmaitości
LOKALIZACJA: wschodnia część miasta
OFERTA: przedmioty magiczne (broń, strzały, bełty, zbroje, mikstury, zwoje ochronne, zwoje z czarami dla maga, różdżki)

2. Sklep Czarnej Lilii w Gildii Złodziei
LOKALIZACJA: wschodnia część miasta
OFERTA: broń (w tym także magiczna), strzały, pancerze, itp.

3. Sklep Ciszy
LOKALIZACJA: wschodnia część miasta
OFERTA: broń i pancerze

4. Tanie Towary Szczęściarza Aello
LOKALIZACJA: wschodnia część miasta
OFERTA: przeklęte zwoje ochronne i mikstury

Świątynie:

1. Wielka Komnata Cudów
LOKALIZACJA: zachodnia część miasta
OFERTA: leczenie, złożenie ofiary, zakupy, identyfikacja

2. Świątynia Helma
LOKALIZACJA: północna część miasta
OFERTA: leczenie, złożenie ofiary, zakupy, identyfikacja

3. Dom Pani
LOKALIZACJA: zachodnia część miasta
OFERTA: leczenie, złożenie ofiary, zakupy, identyfikacja


Anvariel.
komentarz[74] |

Komentarze do "Wrota Baldura (Baldur's Gate I)"



Musisz być zalogowany aby móc oceniać.


© 2000-2007 Elixir. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Designed by Corwin Visual
Engine by Khazis Khull based on jPortal
Polecamy: przeglądarke Firefox. wlepa.pl


   Sonda

aktualnie nie jest prowadzona żadna ankieta


   Top 10
   Solucja do Ba...
   Postacie w Ba...
   Postacie dobr...
   Postacie złe ...
   Kuźnia Cromwe...
   Potwory w Bal...
   Postacie neut...
   Niezapomniane...
   Felieton o Ba...
   Zadania w Kul...

   ShoutBox
Strona wygenerowana w 1.222536 sek. pg: