..:: ELIXIR | Gry Fabularne(RPG) | Gry Komputerowe(cRPG) | Fantastyka | Forum | Twoje Menu Ustawienia
   » Ogólne

   » Postać

   » Rozgrywka

   Szukaj
>NASZE STRONY
 MAIN
:: Strona Główna
:: Forum
:: Chat
:: Blogi

 GRY FABULARNE
:: Almanach RPG
:: Neuroshima
:: Hard HEX
:: Monastyr
:: Warhammer
:: Wampir
:: D&D
:: Cyberpunk2020
:: Earthdawn
:: Starwars
:: Arkona

 GRY cRPG
:: NWN
:: Baldurs Gate
:: Torment
:: Morrowind
:: Diablo

 FANTASTYKA
:: Literatura
:: Tolkien
:: Manga & Anime
:: Galeria

 PROJEKTY
:: Elcards
:: Chicago

   Statystyki
userzy w serwisie:
go¶ci w serwisie: 0

Rasy

Ludzie

Ludzie są dominującą rasą Faerunu. W każdym mieście możesz spotkać przedstawicieli tej rasy. Tak więc nikt nie będzie miał do ciebie żadnych uprzedzeń, ze względu na rasę. Ludzie nie mają zdolności infrawizji i nie otrzymują żadnych premii, a ich największą zaletą jest to, że mogą przynależeć do każdej klasy i osiągać w niej nieograniczony poziom.

Moim zdaniem najłatwiejsza do poprowadzenia postać, nie ma za dużo wad, tak jak i zalet.

Elfy

Elfy są neutralnie widziane w miastach, tylko nieliczni będą uprzedzeni do ciebie. Są niższe i szczuplejsze niż ludzie, są jednak ogólnie rzecz biorąc piękniejsi. Zamiast walczyć wolą one śpiewać, tańczyć i bawić się. Kiedy jednak trzeba potrafią dać niezły wycisk. Mają zdolność infrawizji(widzenia w ciemnościach), mają naturalną odporność na zauroczenia oraz na magię usypiającą, otrzymują premię do zręczności +1, jednakże kosztem kondycji -1. Specjalizują się w długich mieczach oraz w długich łukach. Z umiejętności strzelania znani są w całych Krainach.

Moim zdaniem obowiązkowy partner podróży, jednak, jeśli chcesz grać tą postacią musisz wziąć pod uwagę jej zalety oraz wady. Ja nie tworzyłbym elfa wojownika, ale łowcę ze względu na jego premię do zręczności i do posługiwania się w łukami.

Krasnoludy

Krasnoludy nie są już tak chętnie widziane w miastach, ale i tu znajdą się ich zwolennicy. Są to bardzo niskie, dobrze zbudowane, posiadające długie brody istoty, które kochają piwo i miód, ale przede wszystkim uganiają się za złotem. Lubią się bawić, ale kiedy trzeba potrafią naprawdę ciężko pracować. Krasnoludy mają zdolność infrawizji i posiadają odporność na magię oraz na trucizny, otrzymują premię do kondycji +1 kosztem charyzmy –1 i zręczności -1. Krasnoludy także specjalizują się we wszystkich rodzajach młotów i toporów, które są dla nich tym samym co łuk dla elfa.

Moim zdaniem krasnolud jest świetnym wojownikiem, dlatego też powinien się znaleźć w drużynie. Nie jest on dobrym przywódcą czego świadectwem jest ujemna premia do charyzmy. Jest to trudna do poprowadzenia postać, jednakże na pewno dobrze by się nią grało, gdyż ma dużo PŻ i może używać wszystkich rodzajów zbrój.

Gnomy

Gnomy są blisko spokrewnione z krasnoludami, o czym świadczy ich ogólno kształtne podobieństwo, które nie obejmuje jednak znacznie niższego wzrostu. W przeciwieństwie do swoich kuzynów, nie kochają złota, lecz szlachetne kamienie. Tak samo jak krasnoludy znane są ze swych wynalazków i umiejętności wykuwania broni. Gnomy mają zdolność infrawizji oraz wrodzoną odporność na magię, otrzymują premię do inteligencji +1 kosztem mądrości –1.

Moim zdaniem gnomy są dobrymi magami i łotrzykami. Jeśli chcesz grać gnomem to na pewno będzie to świetna zabawa, jednakże czasem może być ciężko. Ja nie grałbym gnomem z powodu tego, że jest jeden gnom w Athatli o imieniu Jan Jansen i jest świetnym łotrzykiem dlatego też spruwałbym gry kimś innym, a do Jansena przyłączyłbym do drużyny.

Niziołki

Niziołki są to mali osobnicy, zazwyczaj „puszyści”, z wyglądu podobni do ludzi, tylko że znacznie od nich niżsi. Niziołki najczęściej wybierają nudne życie w przytulnym mieszkanku, niż ekscytujące życie poszukiwacza przygód. Niziołki z natury odporne są na magię i na trucizny, a w dodatku bardzo sprawnie posługują się procami. Niestety posiadają ograniczoną zdolność infrawizji, ale za to dostają premię do zręczności +1 kosztem siły –1.

Moim zdaniem gra niziołkiem na pewno byłaby ekscytująca, gdyż nie spotyka się wielu przyjacielsko nastawionych niziołków w czasie swej podróży ku Irenicusowi. Jeśli zdecydujecie się na wybór tej rasy, to będziecie musieli uważać w trakcie gry, aby wasza postać nie zginęła, gdyż posiada ona mało PŻ, podobnie zresztą jak elfy.

Pół-elfy

Pół-elf to mieszanka człowieka z elfem i jest to dobra mieszanka bo osobnik ten przejął same zalety z obu ras. Zazwyczaj są bardzo przystojni, kochają naturę, a także wykazują się ambicją i pomysłowością. Mają zdolność infrawizji i niewielką odporność na magię usypiającą i zauroczenia. Niestety (a może na szczęście) pół-elfy nie posiadają żadnych premii.

Moim zdaniem gra pół-elfem jest bardzo ekscytująca, ponieważ u pół-elfa nie musisz się już tak bardzo martwić o PŻ. Mimo to rasa ta ma małą KP, tak więc najlepszy sprzęt będziesz musiał oddawać właśnie jemu.

Pół-ork

Pół-ork jest dość niezwykłą mieszanką... człowieka z orkiem, ale jak to mówią, miłość jest ślepa. Pół-ork jest na tyle podobny do człowieka, że jeszcze jest tolerowany przez prawo w ludzkich miastach. Mimo to większość ludzi jest przerażona widząc przedstawiciela tej rasy, więc musisz uważać, bo ktoś może chcieć cię zabić. Pół-orki mają zdolność infrawizji i otrzymują premię do siły +1 i do kondycji +1 kosztem charyzmy –2.

Moim zdaniem gra pół-orkiem jest bardziej opłacalna, niż gra niektórymi innymi rasami. W przypadku pół-orka teoretycznie w ogóle nie trzeba się martwić o PŻ i o KP. Jednak ze względu na jego charyzmę, na przywódcę się w najmniejszym stopniu nie nadaje.


Kendo.



© 2000-2007 Elixir. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Designed by Corwin Visual
Engine by Khazis Khull based on jPortal
Polecamy: przeglądarke Firefox. wlepa.pl


   Sonda

aktualnie nie jest prowadzona żadna ankieta


   Top 10
   Solucja do Ba...
   Postacie w Ba...
   Postacie dobr...
   Postacie złe ...
   Kuźnia Cromwe...
   Potwory w Bal...
   Niezapomniane...
   Postacie neut...
   Felieton o Ba...
   Zadania w Kul...

   ShoutBox
Strona wygenerowana w 0.198301 sek. pg: