..:: ELIXIR | Gry Fabularne(RPG) | Gry Komputerowe(cRPG) | Fantastyka | Forum | Twoje Menu Ustawienia
   » Ogólne

   » Postać

   » Rozgrywka

   Szukaj
>NASZE STRONY
 MAIN
:: Strona Główna
:: Forum
:: Chat
:: Blogi

 GRY FABULARNE
:: Almanach RPG
:: Neuroshima
:: Hard HEX
:: Monastyr
:: Warhammer
:: Wampir
:: D&D
:: Cyberpunk2020
:: Earthdawn
:: Starwars
:: Arkona

 GRY cRPG
:: NWN
:: Baldurs Gate
:: Torment
:: Morrowind
:: Diablo

 FANTASTYKA
:: Literatura
:: Tolkien
:: Manga & Anime
:: Galeria

 PROJEKTY
:: Elcards
:: Chicago

   Statystyki
userzy w serwisie:
go¶ci w serwisie: 0

Cechy i Charaktery

Siła

Cecha ta określa siłę i wytrzymałość postaci. Dzięki jej wysokiemu współczynnikowi bohater może nosić cięższe rzeczy w ekwipunku. Siła zwiększa też skuteczność i obrażenia jakie zadaje atak. Jest podstawową cechą zbrojnych.

Inteligencja

Cecha ta określa zdolności zapamiętywania, nauki i myślenia. Dzięki jej wysokiemu współczynnikowi bohater może się nauczyć większej ilości języków. Od inteligencji zależy ile i jakie czary jest w stanie zapamiętać postać. Jest więc podstawową cechą magów.

Mądrość

Cecha ta określa siłę woli, zdrowy rozsądek i intuicję postaci. Dzięki jej wysokiemu współczynnikowi bohater zyskuje większą odporność na czary. Mądrość jest podstawową cechą kapłanów.

Zręczność

Cecha ta określa umiejętność zachowania równowagi, refleks i zwinność postaci. Dzięki jej wysokiemu współczynnikowi bohater potrafi lepiej strzelać z łuku, a także ciężej go trafić w walce wręcz. Wysoka zręczność potrzebna jest przede wszystkim złodziejom, by byli w stanie dobrze wykonywać swój zawód.

Kondycja

Cecha ta opisuje budowę, stan zdrowia i wytrzymałość na zadawane obrażenia, a także choroby postaci. Dzięki jej wysokiemu współczynnikowi bohater zyska więcej punktów życia, a także zwiększą się jego szanse na zmianę wyglądu i wskrzeszenie. Kondycja jest ważna dla wszystkich klas postaci.

Charyzma

Cecha ta określa umiejętność przekonywania, urok osobisty, zdolności przywódcze i to jak jest postrzegana w społeczeństwie postać. Charyzma jest ważna przede wszystkim dla druida, barda i paladyna.

Praworządny Dobry

Postacie posiadające charakter praworządny dobry uważają, że społeczeństwo powinno być dobrze zorganizowane, silne oraz podległe zdecydowanym i dobrym rządom, by wszystkim żyło się lepiej. Podstawą funkcjonowania takiego społeczeństwa jest prawo, które musi być przestrzegane. Postacie o tym charakterze będą czynić rzeczy, które jak najmniej zaszkodzą, a dzięki nim skorzysta większość. Podstawą rozwoju społecznego jest dla nich to by każdy działał tak, by przysporzyć radość i korzyść innym ludziom. Przykładem człowieka o praworządnym dobrym charakterze jest srogi, ale uczciwy sędzia. Charakter ten mają przede wszystkim paladyni, gdyż sensem ich życia jest czynienie dobra, pomaganie innym ludziom.

Neutralny Dobry

Postacie posiadające charakter neutralny dobry uważają, że w przyrodzie istnieje równowaga sił, ale nie wpływa ona na działania ludzkie. Każdy człowiek sam decyduje o tym co chce robić, ale bohaterowie o tym charakterze raczej skłaniają się ku dobrym uczynkom, wierząc że należy dążyć do dobra. Uważają też, że czasem trzeba zrobić coś nie do końca dobrego, by dobro zapanowało, na przykład obalić złego króla, by ludziom żyło się lepiej. Przykładem postaci o charakterze neutralnym dobrym może być baron, który sprzeciwia się rozkazom swojego pana, ponieważ uważa, że to co on robi jest złe.

Chaotyczny Dobry

Postacie posiadające charakter chaotyczny dobry są indywidualistami, nie uznają rządów innych ludzi, gardzą władcami. Są życzliwi i uprzejmi dla reszty ludzi, ale potrafią złamać obowiązujące prawo. W swoim postępowaniu kierują się wyłącznie własnym kodeksem moralnym. Często mają przez to kłopoty ponieważ taki indywidualny zbiór zasad działania może być sprzeczny z ogólnie przyjętymi normami. Przykładem takiej postaci jest odważny człowiek, który zawsze idzie na czele osadników, gdy potrzebują oni pomocy.

Praworządny Neutralny

Postacie posiadające charakter praworządny neutralny uważają, że najważniejszy jest porządek i dobra organizacja. Społeczeństwem powinna rządzić silna władza, z tym że nie ma dla nich znaczenia czy jest to tyrania, oligarchia, czy demokracja. Najważniejsze jest to by w mieście nie było chaosu. Rozważania moralne są odkładane na bok. Ludzie o tym charakterze zawsze będą dotrzymywać złożonych obietnic, bez względu na konsekwencje jakie to za sobą niesie. Przykładem postaci o praworządnym neutralnym charakterze to żołnierz, który nigdy nie neguje wydawanych mu rozkazów i zawsze je wypełnia, bez zastanawiania się czy to co robi jest dobre, czy złe.

Neutralny

Postaci o charakterze neutralnym jest bardzo mało. Wierzą oni bowiem w pełną i niezmienną równowagę sił w przyrodzie. Uważają, że nie ma czegoś takiego jak złe i dobre czyny, skutkiem czego nie mają oni poglądów na większość spraw, a takich ludzi jest naprawdę mało. Robią co mogą by nie musieć wybierać pomiędzy dobrem, a złem. Wchodzą oni w sojusz najczęściej ze słabszą stroną, jednakże gdy początkowo pokonywani zaczynają zwyciężać zmieniają obóz. Chcą w ten sposób uniemożliwić wzrost potęgi jednej ze stron, chcą zachować równowagę między nimi.

Chaotyczny Neutralny

Postacie posiadające charakter chaotyczny neutralny uważają, że na świecie nie ma żadnego porządku, dzięki czemu robią co chcą, spełniają każdą swoją zachciankę bez oglądania się na konsekwencje. Nie zastanawiają się czy to co robią jest dobre, czy też złe, po prostu to robią, bo tak im się podoba. Postacie o tym charakterze są nieobliczalne, nigdy nie wiadomo co zrobią. Są w stanie założyć się o cały swój majątek w głupiej sprawie i bez mrugnięcia okiem przegrać go. Nigdy nie wiadomo na co wpadnie taka postać i co postanowi, dlatego lepiej się z nią nie umawiać.

Praworządny Zły

Postacie posiadające charakter praworządny zły uważają, że społeczeństwo i prawa jakie nią rządzą służą tylko do tego by je wykorzystać do własnych celów. Chronią oni interes innych ludzi, tylko wtedy gdy jest im to na rękę. Uważają, że wszystkie zgromadzenia i frakcje są tylko po to, by jasno określić kto jest władcą, a kto poddanym. Postacie takie nie interesują się losem innych ludzi, a przestrzegają prawa wyłącznie ze strachu przed karą. Interesuje ich tylko ich własne dobro. Przykładem postaci, która posiada charakter praworządny zły jest przebiegły i chciwy kupiec.

Neutralny Zły

Postacie o charakterze neutralnym złym działają przede wszystkim na swoją korzyść, interesuje ich tylko własna osoba. Potrafią działać w grupie jeśli prowadzi to do osiągnięcia jakiegoś dobrego dla nich celu. Ciągle chcą iść do przodu, wykorzystują każdą okazję do powiększenia swego majątku, bez względu na to czy jest to zgodne z prawem, czy nie. Dla osobistych korzyści są w stanie zdradzić przyjaciół, lecz nie uważają, że każdy powinien działać tylko i wyłącznie dla siebie i sam. Najważniejszym argumentem dla nich jest władza i pieniądze. Dlatego przykładem postaci o charakterze neutralnym złym jest pozbawiony sumienia najemnik.

Chaotyczny Zły

Postacie o charakterze chaotycznym złym są wrogiem wszystkiego co uporządkowane, zorganizowane i dobre. Działają wyłącznie na swoją korzyść, używając każdych dostępnych środków. Na nic się nie oglądają, prawo i władza to dla nich coś dla ludzi słabych, nic nie wartych. Dzielą społeczeństwo na silnych, którym wszystko wolno i na słabych, którzy są po to by ich wykorzystywać. Jeśli tworzą jakieś organizacje to po to by zwyciężyć potężnego wroga. Dowódca takiej grupy zaprowadza porządek siłą, ale cały czas musi uważać, bo przy pierwszej okazji zostanie zastąpiony przez kogoś innego. Przykładem postaci, które mają chaotyczny zły charakter są niebezpieczni piraci.


Boromir.



© 2000-2007 Elixir. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Designed by Corwin Visual
Engine by Khazis Khull based on jPortal
Polecamy: przeglądarke Firefox. wlepa.pl


   Sonda

aktualnie nie jest prowadzona żadna ankieta


   Top 10
   Solucja do Ba...
   Postacie w Ba...
   Postacie dobr...
   Postacie złe ...
   Kuźnia Cromwe...
   Potwory w Bal...
   Niezapomniane...
   Postacie neut...
   Felieton o Ba...
   Zadania w Kul...

   ShoutBox
Strona wygenerowana w 0.022339 sek. pg: